Kodinkoneet
Bosch-eShop
BSH Kodinkoneet Oy (BSH) vastaa eShop-nettikaupasta, joka on Bosch-verkkosivustolla.
Näitä ehtoja sovelletaan, kun teet ostoksia Bosch eShopissa. Käyttämällä palvelua hyväksyt nämä ehdot. Koko Bosch-verkkosivustoa koskevien yleisten ehtojen osalta viittaamme sivuun Yleistä tietoa.
Jotta voimme käsitellä tilauksesi, meidän on kerättävä ja säilytettävä joitakin henkilötietojasi. Toimimme lisäksi yhteistyössä joidenkin palveluntarjoajien kanssa (kuljetusliikkeet sekä maksujen ja saatavien hallintapalvelut) ja saatamme luovuttaa henkilötietoja niille, mikäli se on välttämätöntä, jotta voimme toteuttaa ostotapahtumasi. Tietosuojakäytännössämme on lisätietoja siitä, miten käsittelemme henkilötietojasi sekä käytämme evästeitä.
Pyydämme sinua ystävällisesti lukemaan nämä ehdot ja määräykset tarkkaan, ennen kuin tilaat tuotteita Bosch eShopista. Tilaamalla meiltä tuotteita hyväksyt nämä ehdot ja määräykset.
1. Yleistä
Nämä toimitusehdot koskevat varaosien/tuotteiden ostoa ja toimitusta. Toimitus tapahtuu BSH Home Appliances AB:n Jönköpingin keskusvaraosavarastosta alla olevassa tekstissä esitettyjen ehtojen mukaan. Tuotteiden toimittaminen on mahdollista vain Suomeen.
Yksittäisille kuluttajille myytäessä sovelletaan aina kuluttajansuojalain määräyksiä.
BSH voi täydentää ja muuttaa näitä toimitusehtoja ja julkaista päivitetyt ehdot tällä sivulla.
2. Toimitus
Tilatut tuotteet toimitetaan alkuperäisinä. BSH saattaa tehdä tuotteeseen pieniä teknisiä muutoksia, jotka eivät vaikuta tuotteen toimintaan. Tilattu tuote toimitetaan yleensä saman työpäivän aikana. Toimitusaika on 2–4 työpäivää tuotteille, jotka ovat Jönköpingin varaosavarastossa. Jos tuote on Saksan varaosavarastossa, se toimitetaan 7–9 työpäivän kuluessa. Jos maksat luottokortilla, rahtikulut ovat 6,14 € arvonlisäveroineen.
3. Maksuehdot
Toimitus tapahtuu luottokortilla tai postiennakolla maksamisen jälkeen. Postiennakkomaksu sisältyy rahtikuluihin, ks. edellä oleva kohta 2.
4. Noutamaton paketti
BSH pidättää itsellään oikeuden periä sinulta kustakin noutamattomasta paketista 15 € paluurahdista, huolintamaksusta ja käsittelykuluista syntyvistä kustannuksista.
5. Kuljetusvaurio tai viallinen varaosa
Kuljetuksessa vaurioituneista tuotteista on ilmoitettava 7 työpäivän kuluessa tuotteen saamisesta osoitteeseen varaosat@bshg.com, jolloin mukaan on liitettävä kuvat tuotteen pakkauksesta sekä sisä- että ulkopuolelta ja tuotteen vauriosta, tai puhelimitse Bosch-asiakaspalveluun +358 20 751 07051). Vaurioksi lasketaan sekä näkyvät että piilevät vauriot. Tämä merkitsee, että sinun on otettava tuote ulos pakkauksestaan ja tarkastettava tavara huolellisesti. Muista säilyttää kuljetusvaurion sattuessa pakkaus.
6. Peruuttamisoikeus ja palautus
Ostaessasi tavaroita etämyynnistä sinulla on yksittäisenä kuluttajana kuluttajansuojalain mukaan 14 päivän peruuttamisoikeus. Peruuttamisoikeuden määräaika alkaa tavaran vastaanottopäivästä. Sinulla on oikeus tutkia tuote varovasti. Pakkausta ei saa rikkoa enempää kuin on ollut tarpeen tuotteen ominaisuuksien ja toiminnan toteamiseksi. Jos olet käsitellyt tuotetta enemmän kuin on ollut tarpeen sen ominaisuuksien ja toiminnan toteamiseksi BSH:lla on oikeus saada korvaus tästä aiheutuneesta arvonalenemisesta. Huomaa, että pakkauksessa olevien tuotenumerot sisältävien etikettien on oltava ehjät. Peruuttamisoikeus ei ole voimassa, jos olet käyttänyt tuotetta. Ilmoita BSH:lle alla olevia yhteystietoja käyttäen määräajan kuluessa, jos haluat käyttää peruuttamisoikeutta. Tällöin saat palautusnumeron. Yhteystiedot sekä lomakkeen, jonka avulla voit käyttää peruuttamisoikeuttasi, löydät kohdasta Yhteys- ja yritystiedot ja peruuttamislomake.
Mahdollisen tuotteen palautuksen on tapahduttava 14 päivän kuluessa siitä, kun olet saanut palautusnumeron. Palautettavaan tuotteeseen on liitettävä lähetysluettelo/lasku, ja tuote ja palautusnumero on ilmoitettava selvästi. Hintaa ei makseta takaisin puutteellisesta pakkaamisesta aiheutuneen vaurion osalta. Palautuksia ei saa lähettää postiennakolla.
Suosittelemme, että lähetät palautuksen lähetyksenä, joka voidaan jäljittää, tai kirjattuna lähetyksenä. Tämä on tärkeää siltä varalta, että tavara häviää tai vahingoittuu. Kuluttajana vastaat itse tavaroiden palautuksesta aiheutuvista kustannuksista.
Palautetun tuotteen takaisinmaksu tapahtuu ilman aiheetonta viivästystä sen jälkeen, kun BSH:n tavaroiden vastaanotto on ottanut vastaan, tarkastanut ja hyväksynyt tuotteen, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluttua palautuksen vastaanottamisesta. Virheellisen tilauksen tapauksessa laskun summa hyvitetään paluurahdilla vähennettynä. Toimitusvirheen sattuessa laskun summa hyvitetään rahteineen ja saat ennalta maksetun palautusrahtisetelin.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Osallistumme mahdollisiin riidanratkaisumenettelyihin kuluttajariitalautakunnassa ja noudatamme sen suosituksia. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Voit myös jättää valituksen verkossa EU-komission riidanratkaisusivustolle seuraavan linkin kautta http://ec.europa.eu/consumers/odr.
7. Yrityksen tekemät ostot
Toimiessasi yrityksen kautta tai käyttäessäsi yrityksen nimeä kuitissa sovelletaan kauppaan kauppalakia. Huomaa, että elektronisia komponentteja ei oteta vastaan palautuksina.
8. Vastuu
BSH edellyttää, että sinulla on tilatun tuotteen mahdolliseen asennukseen tarvittavat taidot. Olet vastuussa siitä, että tilattu varaosa asennetaan ammattimaisesti ja oikein.
10. Yhteystiedot
Muista, että voit aina ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää! Yhteystiedot löydät kohdasta Yhteys- ja yritystiedot.
1)Puhelun hinta kiinteästä verkosta ja matkapuhelimesta 8,35 snt/puh + 16,69 snt/min