Huoltoehdot

Huollon käyttöehdot

Bosch kodinkoneiden alkuperäishuoltoa hoitaa BSH Kodinkoneet Oy (”BSH”) pääkaupunkiseudulla ja lähialueilla. Muilla alueilla huollon varauksissa ja hintatiedusteluissa palvelevat BSH:n valtuutetut sopimushuoltoliikkeet. Ota yhteyttä Boschin asiakaspalveluun puh. 0207 510 705* , jos sinulla on kysyttävää.

Alla olevat hinnat koskevat vain huoltoa, jota tuotteelle valmistajan myöntämä alkuperäinen takuu ei kata. Ostokuitti tai vastaava dokumentti on takuutodistuksesi ja on esitettävä se huoltokäynnillä osoittaaksesi, että laitteen takuuaika on voimassa. Huomioithan kuitenkin, että takuu ei kata ulkoisista tekijöistä johtuvia häiriöitä tai vikoja eikä asennus- tai käsittelyvirheitä.

Huolto, joka ei ole takuunalainen

Sinulta laskutetaan kiinteä hinta huoltoteknikon käynnistä. Jos hyväksyt ehdotetun huollon ja tarvittavat toimenpiteet, lisäksi veloitetaan mahdolliset varaosat ja käyttötarvikkeet.

Huoltokäynti on maksettava paikan päällä maksukortilla (Debit/VISA/MasterCard) tai vaihtoehtoisesti laskulla. Laskulla maksettaessa lisätään laskutuslisä. BSH pidättää itsellään oikeuden hinnanmuutoksiin.

Huoltokäynnin peruminen ja pääsyrajoitukset

Jos mahdollista, ilmoita viimeistään päivää ennen huoltokäyntiä, jos haluat perua tai siirtää käynnin. Ennen huoltokäyntiä on huolehdittava, että teknikko pääsee käsiksi laitteeseen, ts. mahdolliset rakenteet tai laitteen sijoittaminen eivät estä sitä. Pakastin on sulatettava käyttöohjeen mukaisesti huoltokäyntiin mennessä. Jos huoltoteknikko ei pääse käsiksi tuotteeseen sovittuna aikana eikä huoltoa sen vuosi voida suorittaa, on varattava uusi huoltokäynti. Ennen uutta huoltokäyntiä on varmistettava huoltoteknikon pääsy laitteelle. Jos tähän tarvitaan esimerkiksi puuseppää, sinun on hoidettava se omalla kustannuksellasi. Tämä koskee myös huoltokäyntejä, jotka on varattu laitteen takuuaikana. Jos et voi itse olla paikalla päästämässä teknikkoa sisään, sinun on järjestettävä asia muulla tavoin ja ilmoitettava siitä meille.

Pienien kodinkoneiden huoltoa koskevat erityishinnat ja -ehdot

Pienien kodinkoneiden (esim. pölynimurit, espressokoneet ja yleiskoneet) hoitaa BSH:n keskushuolto. Jos huolto koskee espressokonettasi, ota yhteyttä Boschin asiakaspalveluun, puh. 0207 510 705* sopiaksesi espressokoneen noudosta BSH:n keskushuoltoon. Muiden piensähkölaitteiden (esim. pölynimurit ja yleiskoneet) osalta ota yhteyttä jälleenmyyjään, jolta ostit tuotteen, saadaksesi ohjeet tuotteen lähettämisestä BSH:n keskushuoltoon. Jos katsot huollon kuuluvan takuun piiriin, laitteen mukaan on aina liitettävä kuittikopio sekä vikakuvaus. Jos huolto ei kuulu takuun piiriin, BSH:n korjaamosta otetaan sinuun yhteyttä ja annetaan hinta-arvio ennen huollon aloittamista. Jos päätät olla teettämättä huoltoa, sinulta veloitetaan vain tutkimusmaksu ja laskutuslisä².

Käynnissä olevista huoltoasioista voi kysyä BSH:n asiakaspalvelusta, puh. 0207 510 705*.

Huoltotyöhinnasto kohteessa

Hinta euroa ALV 25,5%
Kiinteä hinta
Sisältää huoltoteknikon matkan ja huoltotyön yhdelle kodinkoneelle*
169
Kiinteä huoltotyöhinta
Sisältää samalla käynnillä suoritettavan toisen laitteen huoltotyön*
111
Avustava teknikko
Työtilaukselle, jonka suorittaminen edellyttää kahta huoltoteknikkoa
111
Laskutuslisä 8
Kirjallinen kustannusarvio
Sisältää vian selvityksen ja matkan
135
Lisätietoa korjauspalvelusta
* Varaosat ja tarvikkeet veloitetaan erikseen sopimuksen tai voimassa olevan hinnaston mukaisesti.

Pienkoneiden huoltopalvelu

Hinta euroa ALV 25,5%
Kahvikoneen vianetsintä ja kustannusarvio
Tarkastus ja kustannusarvion laatiminen.
61
Kahvikoneen puhdistus/ylläpitohuolto
Tarkastus, puhdistus, kalkinpoisto ja huolto (ilman varaosien käyttöä).
Annamme työlle 3 kuukauden takuun.
Hinta sisältää tutkimusmaksun.
87
Kahvikoneen korjaus
Tarkastus, puhdistus, kalkinpoisto ja korjaus. Varaosat näkyvät hinta-arviossa.
Hinta sisältää tutkimusmaksun.
125
Pienlaitteiden vianhaku ja kustannusarvio
Pölynimurien, yleiskoneiden ja muiden pienkoneiden tarkastastus sekä kustannusarvion laatiminen.
36
Pienlaitteiden puhdistus/ylläpitohuolto
Pölynimurien, yleiskoneiden ja muiden pienkoneiden tarkastus, puhdistus ja huolto (ilman varaosien käyttöä).
Annamme työlle 3 kuukauden takuun.
Hinta sisältää tutkimusmaksun.
51
Pienlaitteiden korjaus
Tarkastus, puhdistus ja huolto.
Varaosat näkyvät hinta-arviossa.
Hinta sisältää tutkimusmaksun.
61
Huomaa, että tarjoamme toimitusratkaisuja espressokeittimien noutomahdollisuudella.
Rahti noudon kanssa erikoiskuljetuslaatikossa 57
Palautus erikoiskuljetuslaatikossa 57
Pienen tuotteen palautukset 11
Lisätietoa korjauspalvelusta

Takuuaika ja reklamaatiot

Oikeuksistasi kuluttajana on säädetty kuluttajansuojalaissa (KSL), joka on pakottava, ts. BSH ei voi sopia niitä huonommista ehdoista. Sinun on reklamoitava tuotteen virheestä viimeistään kahden kuukauden kuluessa siitä, kun olet havainnut tai sinun olisi pitänyt havaita tuotteen vika/virhe.

BSH Kodinkoneet Oy:n maahantuomille laitteille myönnetään pääsääntöisesti 24 kuukauden takuu, kun ostaja on yksityinen kuluttaja ja laitteita käytetään kuluttajansuojalain tarkoittamassa yksityisessä kotitaloudessa Suomessa. 24 kuukauden takuu ei koske tiettyjä varusteita tai laitteen osia, kuten akkuja.

Maahantuojan takuusitoumus ei kata vikoja tai vaurioita, jotka johtuvat virheellisestä käytöstä, väärinkäytöstä, virheellisestä asentamisesta, pystyttämisestä tai liittämisestä, jännitteen vaihtelusta tai muista sähköön liittyvistä tapahtumista, kuten viallisista sulakkeista tai sähköverkon vioista eikä takuu korvaa muiden tahojen kuin BSH:n valtuuttamien sopimushuoltoliikkeiden suorittamia korjauksia.

Mahdollinen reklamaatio on lähetettävä sähköpostitse osoitteeseen reklamaatiot@bshg.com.

Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) www.kkv.fi, käsittelee tapauksia, joissa ostaja ja myyjä eivät pääse yksimielisyyteen. BSH osallistuu mahdollisten kiistojen käsittelyyn KKV:ssä ja noudattaa myös KKV:n mahdollisesti antamia suosituksia.

KKV:n postiosoite: KKV, PL 5, 00531 Helsinki. Maan rajat ylittävissä valitusasioissa pyydämme käyttämään linkkiä: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .

Peruuttamisoikeus

Kun ostat yksittäisenä kuluttajana palvelun etänä, sinulla on etäsopimuslain nojalla 14 päivän peruuttamisoikeus, jonka kuluessa voit perua kaupan ilman erityistä syytä. Peruuttamisaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun olet tehnyt sopimuksen palvelumme ostamisesta. Peruuttamisoikeus ei koske jo suoritettua palvelua, jos olet antanut suostumuksesi siihen, että palvelun suorittaminen aloitetaan ennen peruuttamisajan päättymistä ja että peruuttamisoikeutta ei ole sen jälkeen, kun palvelu on suoritettu. Peruuttamisoikeus ei koske myöskään asunnossasi suoritettavaa kiireellistä korjaus- tai huoltotoimenpidettä, joka tapahtuu aloitteestasi ja pyynnöstäsi, edellyttäen että toimenpide sisältyy pyyntöösi tai liittyy siihen suoraan.

Ilmoita BSH:lle peruuttamisajan kuluessa, jos haluat peruuttaa palvelumme ostoa koskevan sopimuksen ja käyttää sitä varten peruuttamisoikeuttasi. Voit tehdä tämän ilmoituksen suullisesti tai kirjallisesti, kunhan vain ilmoitat selvästi, että haluat käyttää peruuttamisoikeutta. Yhteystiedot sekä lomakkeen, jonka avulla voit käyttää peruuttamisoikeuttasi, löydät kohdasta Yhteys- ja yritystiedot ja peruuttamislomake.

Jos käytät peruuttamisoikeuttasi peruuttamisajan kuluessa, ostamastasi palvelusta maksettu summa palautetaan sinulle. Maksun palauttaminen tapahtuu ilman aiheetonta viivytystä, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet ilmoituksesi, jolla kerrot haluavasi käyttää peruuttamisoikeutta. Palautamme maksun samalla maksutavalla, jota käytit ostaessasi palvelun.

Jos pyydät, että ostamasi palvelun suorittaminen aloitetaan ennen peruuttamisajan päättymistä, ja käytät peruuttamisoikeuttasi sen jälkeen, kun palvelun suorittaminen on aloitettu, olet velvollinen maksamaan palvelun hinnasta suhteellisen osuuden, joka vastaa palvelun sitä osaa, joka oli suoritettu siihen ajankohtaan mennessä, kun ilmoitit käyttäväsi peruuttamisoikeuttasi.

Jos olemme jo lähettäneet tuotteet sinulle, emme pysty päättämään tätä sopimusta ennen kuin tuotteet on toimitettu. Jos haluat tässä tapauksessa palauttaa tuotteet meille, vastaat kuluttajana itse palauttamisesta aiheutuvista kustannuksista.

*Soittajahinta kiinteästä verkosta ja matkapuhelimesta 8,35 snt/puh + 16,69 snt/min.